Ryhmäliikuntatunnit

Asahi

Asahi on suomalaista terveysliikuntaa jossa on itämaista liikeperinnettä. Siinä kehitetään liikkuvuutta ja
tasapainoa hitain, rauhallisin liikkein. Asahi rentouttaa ja rauhoittaa sekä kehoa, että mieltä; liikkeet ovat helppoja.

Barre

Kehonhuoltotunti, joka on saanut innoitusta tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta. Tunnilla toiminnallinen lihaskuntotreeni/ kehonhuolto tehdään tanssien tankoa (barre) avuksi käyttäen. Tunnilla harjoitetaan erityisesti kehon linjakkuutta, hallintaa ja liikkuvuutta. Harjoitukset ovat yksinkertaisia, tunti sopii kaikille eikä vaadi aiempaa tanssikokemusta.

Easyline Circuit

Aerobista- ja lihaskuntoa kehittävä tunti, jossa vuorotellaan hydraulisilla vastuksilla toimivien Easyline-laitteiden sekä step-lautojen kanssa. Hydraulisten laitteiden vastus mukautuu liikkeen tahdin mukaan, eli
nopeampaan tahtiin tehtäessä vastus kasvaa ja rauhallisemmalla tahdilla harjoitellessa vastus kevenee. Lisäksi vastus tuntuu liikkeessä kahteen suuntaan, toisin sanoen vastakkaiset lihasryhmät harjoittelevat vuorotahtiin. Tunti sisältää alkulämmittelyt, kolme kiertopiirikierrosta sekä loppuverryttelyn/venyttelyn.

Easyline + vatsat

Tunti noudattaa Easyline-tunnin peruskaavaa. 45 minuutin kiertoharjoittelun jälkeen on luvassa 15
minuuttia lihaskuntoa, erityisesti vartalon ydintuki huomioiden!

Easyline Ever Green

Hauska, helppo ja tehokas ryhmäliikuntatunti ikivihreiden sävelmien tahtiin. Tunnilla
vuorottelevat lihaskuntoliikkeet helppokäyttöisillä kiertoharjoittelulaitteilla ja sykettä nostattavat
askellukset step-laudoille, unohtamatta liikeratoja ylläpitäviä keppijumppaliikkeitä ja venyttelyä.

FasciaMethod

Fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä, jonka tavoitteena on edistää tuki- ja liikuntaelinterveyttä eli kehittää kehon liikkuvuutta, hallintaa ja voimansiirtoa. Harjoittelussa yhdistyvät dynaaminen ketjuliikkuvuusharjoittelu ja täsmävenyttely myofaskialle eli lihaksen ja sidekudoksen jatkumolle, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla.

Friski Bike

Friski Bike on sisäpyöräilytunti, jossa jokainen pyöräilee omalle kuntotasolleen sopivalla vastuksella/vaihteella. Harjoittelua ohjaa pyörän kierroslukumittari. Friski Bike -tunnilla kehitetään hengitys- ja
verenkiertoelimistöä sekä erityisesti alavartalon lihaksia intervallityylisen harjoittelun ja sitä tukevan
musiikin yhteisvaikutuksella.

Friski Dance

Helppo, hauska ja tehokas fitness-tanssitunti, jossa lattarirytmit vievät sinut tanssin maailmaan. Tunnilla vaikutteita myös muista tanssityyleistä.  Tunti voi sisältää myös lyhyitä tanssillisia lihaskunto-osioita. Tunti tunnilta tanssit itsesi kohti parempaa kuntoa. Tällä tunnilla pääset fiilistelemään sekä saat takuuvarmasti hien pintaan!

Friski Ranka

Selkärangan hyvinvointiin keskittyvä tunti, jossa lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita tehdään fysioterapeutin opastuksella. Tunti sopii erinomaisesti selän, niska-hartiaseudun ja olkapään alueen ongelmien ennaltaehkäisyyn ja kuntoutukseen.

Friski Yoga

Tunnin alussa tehdään lempeät alkulämpöliikkeet. Tämän jälkeen tehdään asanoita eli jooga-asentoja, ja lopuksi rentoutus. Rauhoittava ja liikkuvuutta parantava body and mind -tyylinen jooga, joka sisältää klassisia hatha- ja astangajoogaliikkeitä. Varaa mukaan lämmintä esim. takki/ huopa loppurentoutusta varten. 

Juoksukoulu

Juoksutunneilla tehdään vaihtelevia juoksuharjoitteita, jotka tähtäävät juoksukunnon ja tekniikan parantamiseen. Vaikka harjoitteet tehdään ryhmässä, ne tehdään kuitenkin jokaisen omalla kuntotasolla, joten aloittelevatkin juoksijat uskaltavat tulla mukaan.

Kahvakuula

Kahvakuula on toiminnallisen harjoittelun tunti, joka koostuu alkulämmittelystä, perusliikkeitä sisältävästä
tekniikkaosiosta, toiminnallisesta harjoitteluosuudesta ja venyttelystä. Tunnilla hengästytään ja
vahvistetaan sekä kehon suuria lihasryhmiä että syviä lihaksia.

Keppijumppa

Lihaskuntoa ja liikkuvuutta kehittävä perinteinen ”jumppatunti”, jossa käytetään välineenä keppiä.

Kirsin Jumppa

Tehokas ja muokkaava lihaskuntotreeni. Liikkeet toteutetaan vaihtelevasti painoin tai oman kehon
vastuksella. Tunti sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, reilusti lihaskuntoa sekä loppuvenyttelyt.

Les Mills BODYATTACK™

Tunti kohottaa aerobista kuntoa, sekä parantaa voimaa ja kestävyyttä. Dynaamiset liikkeet ja energiaa antava musiikki motivoivat tehokkaissa intervalliosuuksissa. Tällä tunnilla tulet vahvemmaksi, kuntosi kohoaa, kehität räjähtävyyttäsi ja kestävyyttäsi ja kulutat vieläpä roimasti energiaa!

Les Mills BODYBALANCE™

Rentouttava tunti purkaa kehon ja mielen kireyksiä yogan, tai chi´n ja pilateksen liikkeitä yhdistellen. Sekä
kehoa että mieltä huoltavat liikkeet tekevät tunnista lempeän treenin. Tunnilla parannat liikkuvuutta,
kehität voimaa, koet rauhaa ja harmoniaa. 

Les Mills BODYCOMBAT™

Vauhdikas aerobista kuntoa ja lihaskestävyyttä kehittävä ryhmäliikuntatunti, jonka koreografiat perustuvat
itsepuolustuslajeihin ja nyrkkeilyyn. Tekniikat on muokattu kaikille sopiviksi ”varjonyrkkeilyotteluiksi”, joten aiempaa kamppailukokemusta ei vaadita. 

Les Mills BODYPUMP™

Lihaskuntoa ja kehon suurimpia lihasryhmiä (reidet ja pakarat, rinta, selkä, käsivarret, olkapäät sekä vatsa) muokkaava ryhmäliikuntatunti. Tunti toteutetaan step-laudan sekä levytangon ja-painojen avulla. Tunti soveltuu kaiken tasoisille treenaajille, sillä painot on mahdollista valita oman kunnon mukaan. Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta erittäin tehokkaita.

Les Mills BODYSTEP™

Tehokas intervallitunti, joka parantaa kuntoa ja koordinaatiokykyä sekä kehittää voimaa. Tunnilla askelletaan ja/ tai hypitään step-laudalle mukaansatempaavan musiikin tahdissa! Tunti keskittyy reisi-pakara-alueen vahvistamiseen; tunnilla tehdään sykettä nostavien askelluskappaleiden lisäksi myös lihaskuntoa levypainojen kanssa ja ilman. Voit tehdä tunnista itsellesi sopivan step-laudan korkeutta säätämällä, valitsemalla askelluksen tai hypyt sekä sopivat levypainot.

Les Mills RPM™

Sisäpyöräilytreeni vaudikkaan musiikin tahdissa! Tunnilla paranee aerobinen kunto sekä jalkojen lihasvoima
ja kestävyys. Hyppää kyytiin matkalle kukkuloiden yli ja tasamaan kautta vuoren huipulle!

Les Mills SH´BAM™

Tunti yhdistää helpot, tehokkaat tanssiliikkeet yhteen soljuvaksi tanssitunniksi. Tunneilla kuulet kuumimmat listahitit, tanssimusiikkia, joka soi suosituimmissa yökerhoissa ympäri maailman, tuttuja
klassikoita remiksattuna ja modernisoituja lattaribiittejä. Sh’Bam on sosiaalinen ja erittäin hauska tapa kuntoilla, sillä jokainen 45-minuuttinen treeni on energinen, uniikki ja monipuolinen. Tunnille
osallistuminen ei vaadi aiempaa tanssitaustaa, sopii myös vasta-alkajille!

Les Mills TONE™

Les Mills TONE™ on koko kehon muokkaustunti; yhdistelmä kestävyyttä, lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä.
Tunti sisältää paljon vaihtoehtoja ja liikesarjat voi tehdä maltillisilla syketasoilla askeltaen. Välineinä tunnilla
käytetään vastuskuminauhaa ja/ tai levypainoja.

Muokkaus

Tehokas koko kehon muokkaustunti; yhdistelmä kestävyyttä, lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä. Tunti
sisältää paljon vaihtoehtoja ja liikesarjat voi tehdä maltillisilla syketasoilla askeltaen. Liikkeet toteutetaan vaihtelevasti painoin tai oman kehon vastuksella. Tunti sisältää yksinkertaisen alkulämmittelyn, reilusti
lihaskuntoa sekä loppuvenyttelyt.

Omnia + vatsat

Koko kehon haastava toiminnallinen treeni, joka toteutetaan kiertoharjoitteluna Omnia 8 -laitteella. Tunnin lopuksi 15 min vatsalihasosio. Sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Spinning

Meillä spinning-tunnit poljetaan nimillä Friski Bike ja Les Mills RPM™.